tisdag 24 februari 2009

Svart ellerVitt.... och lite Gammalt...




Ja,svart eller vitt,det är frågan.kan NI ge mig ett råd.Jag kan inte bestämma om jag ska måla ramarna VITA eller SVARTA.(puh,vilken beslutsångest!)Egenteligen är det ju absolut inga märkvärdiga tavlor (köpta i någon billighetsaffär,för tio år sedan),men jag älskar Änglar och även Grisar,som ni kommer att märka här och där i min blogg.Dom ska hänga i sovrummet,där dom alltid hängt,ända tills nu när dom åkte ner när väggarna bytte färg från gult till,ja vad tror ni..Vitt naturligtvis!
Just nu står det en träbrun sänggavel där.Men,men det står ett projekt för sommare ute i en container.Det är ett par GAMLA järnsängarsom varit mina föräldrars,som dom hittade i ett gammalt hus dom köpte när jag var liten.Dom målade dom vita,sedan hade min lillasyster dom i många år,då var dom först vita och sedan blästrade(rostiga med andra ord).Har lite beslutsÅNGEST där också,ska dom bli VITA eller SVARTA,men det lutar åt SVART,kan inte fota dom nu,men visar ett kort på en målning som det finns fyra av ,det ska sitta en i varje huvudgavel,och en i varje fotgavel.Dom är naturligtvis handmålade.Ha en bra dag i solskenet.Kramis Lotta

Inga kommentarer: