lördag 30 maj 2009

SHOPPING,NYFÖDD och FÖDELSEDAG...

Kotavlan hamnade här,tror den passar bäst här.(just nu iaf.)Inköpet från" TVÅ FRÖKNAR"
Inköpsrunda till TVÅ FRÖKNAR i Uddevalla,jag och yngst dottern var där,vi tog färjan från Lysekil över GULLMARN till Uddevalla ,och ni kan tro att det blåste!nästan storm skulle jag tro.Men det är mysigt att åka färjan när man kan öppna fönstren och känna lukten av Hav och Saltvatten!! Så Gott.....mmm


"Vad är det för konstigt här då"...bäst mamma håller ett vakande öga!



Visst är HAN? väl söt..med sina låånga ben

Ja,här har vi "ELDAS" lilla föl,han kom till världen på torsdag,tror att det är en han.Man får inte komma så nära i början,dom är lite skygga då.men det var heller inte lätt att fota ett litet föl som hoppar och skuttar och lever runt!Men det blev lite bilder.

I går hade vi kalas för min son som fyllde 28 år.Han har haft oddsen mot sig sedan han föddes,först sa läkarna att han skulle bli 3 veckor,sedan 3 månader.Men NU fyllde han 28år.Han är en riktig kämpe,han är född med svårt hjärtfel och dåliga lungor och så är han multihandikappad,så han behöver all hjälp.Men han är den gladast och positivaste "lilla" människa som finns (han väger bara 32 kg)han glädjer alla med sin glada uppsyn och sitt positiva sätt,han är solstrålen på dagcenter där han är på dagarna.(dom kallar honom för sin mascot)Vi har ju rätt mycket "vaknätter" han och jag ,när det är mycket slemmigt och svårt att andas ordentligt m,m ,men han är lika glad och pigg när vi ska upp,OCH det kan jag säga att det är INTE jag.men han gör så att det är lättare att klara av det dagliga som kanske inte alltid är så roligt,för han sprider sådan glädje där han är!Han älskar att få kläder och "luktegott"så det blev en hel del kläder och lite "luktegott" och några fina kuddar,han blev firad hela dagen,så han var nöjd och glad när kvällen kom.
Här är dom nya kuddarna,tycker dom passar bra i D:s rum,det går väl mer i New England stilen,än chabby stilen.



Här är det "luktegott" Replay luktar gott,och Givenchys (stavas det så) sommardoft luktar underbart!



Min "solstråle"




Nää,det var inte meningen att detta skulle bli en hel roman,men jag kände att jag var "tvungen" att berätta varför en kille på 28 år bor hemma hos mamma.
Nu är det verkligen dax att "boa" in sig i soffan och titta på tv:n en stund eller två.
God Natt och Sov Gott. Kramisar Lotta


8 kommentarer:

paula sa...

så tt föl .:) härligt
så mycket fint du shoppat ,
HM skall nog gå in och kiks på Två systrar jag kör ju förbi där rätt som det är
ha nu en underbar söndag ,
kramiz

Anonym sa...

Stort grattis till sonens 28-årsdag. Klart att han ska ha lite dofta gott och charma omgivningen ännu mer:-) Du skriver så fint om sonen..
Men vad du har shoppat fint då.. Jaja, säg till när du tröttnar på kotavlan osv:-)
Var längesedan jag åkte den turen med båt. Mmm, bara älskar denna saltvattendoft.
Åhh, vilket sött litet för då..
Ha, en bra Söndag och mors dag.
Kram

Ett Vitare Hem sa...

Underbara bilder och vilken fin liten fölis! Vilken tapper son du har!
Kramis/LenaS

Hemmet Är Min Borg sa...

så härliga bilder ,å så sött litet föl
ha de mysigt i solvädret
kram Jeanette

StinasLoppis m.m sa...

Klart att sonen din är en kämpe o solstråle när han har dej som mamma . Så gulligt föl så härligt att se deras första stapplande steg . Fina kuddar du köpt Ha det bäst vännen Kramisar/Stina

Lilla hjärtat sa...

Vilket gulligt föl...och kotavlan passar jättebra på den platsen..
Grattis till solstrålen på födelsedagen,vad fint du skriver om honom.Jag har också handikapp nära inpå.
Min dotter Linn föddes 3 månader för tidigt och fick i och med det en cp-skada.Hon har b la svårt att gå men har så mycket andra positiva egenskaper.
Ha en bra vecka
Kram Anna-Karin

huset på landet sa...

Underbart litet föl. Svärfar gör nog inte många knop på några dagar så mat och trädgård får jag allt sköta själv :))
Ha en bra dag, kram Jenny

Fake cake sa...

Hejsan:)
Ja man blir sååå ledsen för att man matar rovfågelns ungar fast man borde vara glad att kunna föda andras barn med hmmm
Jag kände så mkt för mina afrikanska pärlhöns så det är så jäkla sorgligt. Men men får leta efter nya hönor.
Oh jag blir aldeles varm i hjärtat att din son fick bli en ung man trots odsen emot sig.
Ja då är han nöjder över sina paket kan jag tro men lukta gott:)
Så attans fint du har på bänken med kotavlan. Så bonnromantiskt!!!
Nu ska jag huka för glödhett sol i landet igen för att så vidare mina blomster:)

KRAM Lotta