måndag 15 juni 2009

DET VAR EN PÄRS DET........

"Gullig" liten hylla att pryda med något fint.
Många lådor att fylla med dukar och andra härligheter som brukar ligga instuvade lite "här och där"


Kvällslektyr och lite "nyttigheter".


Hej på er allihop,hoppas eran dag varit bra..det har min!
I början på förra veckan styrde jag stegen in i en fin Antikaffär här i Lysekil.Ooh shit! så mycket fina saker ,madonnatavlor ,andra tavlor och möbler det fanns där.Jag hittade ett KABINETTSKÅP(tror jag det heter)som jag fick ställt undan till jag kunde få det hemtransporterat.Men det var inte så lätt,våran( eller gubbens) släpkärra är/var utlånad och full med bröte som ska till tippen.Såå det blev till att beyngsta dottern(16år)att koppla på HÄSTTRANSPORTEN(hon kan det bättre än mamma)och så in med henne,en av tvillingdöttrarna och hennes gubbe i bilen(bra bärhjälpare för en ond axel och arm) och börja styra den något riskabla färden mot Lysekil,ni må tro att jag MEMORERAT den vägen OCH STADSKÖRNINGEN( Antikaffären ligger MITT i stan) många gånger i natt när jag varit vaken!!Vad som helst men JAG vill INTE backa med hästsläpet!! Men vi kom oss in till stan och mina "SLAVAR" fick in mitt skåp i släpet och vi kom oss UR STAN och hem utan problem.whoow,vad skönt att vara hemma.Fick naturligtvis INTE plats med skåpet där jag tänkt,måste varit FEL PÅ TUMSTOCKEN när jag mätte!! eller så har väggen krympt.....
Meen det blev bra där det står nu också,får nog bara ge det ett lager VIT färg,för nu är det cremefärgat (gult)men det tar vi till hösten/vintern!
Nu ska det bli en titt i magasinet sim kom med POSTEN i dag,och så liite tilltugg till det. Och sedan GOD NATT och SOV GOTT!
Hoppas ni får en fin tisdag. Kramisar Lotta

12 kommentarer:

Anonym sa...

Men du vilket underbart fint skåp. Det hade jag inte sagt nej till. Hihi, ja det måste ju vara fel på tumstocken. Att backa med kärra är allt lite knepigt det. Vill gärna styra åt fel håll.
Grattis till ditt fina skåp.
Kram

paula sa...

Så fint skåp det var värt allt strul med transport ha en bra solskensdag
kramiz

Helena sa...

Å vilken fin hylla! Här skiner solen idag!Ha en underbar dag! Kram Helena

Anonym sa...

Gud vilket vakert skåp.

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Vilket superfint skåp! En hel massa små lådor och hyllor. Absolut helt perfekt till allt möjligt. :-)

Och så tur att transporten hem gick bra.

Hoppas du har en fin tisdag!

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Hej !

Kikar in & önskar dej & dina kära en ljuvlig midsommar helg!

underbart skåp...skulle sitta perfekt här hemma i vårt sovrum...hihihihihi

♥ Kramar//Nilla

STENLYCKA sa...

Vilket vackert skåp.Vad skönt att transporten gick bra!
Ha det så gott i midsommarveckan!
KRAM

Hemmet Är Min Borg sa...

hejsan
dem där skåpen är inte så lätta att få tag i ,dem är ju så fina ,vad roligt att du fick tag i ett sånt
kramis

Viola sa...

Vilket otroligt vackert skåp du kommit över och det löste sig ju till slut....;-D kram VIOLA

Roses & Angels sa...

Åh så kul att du också fyndat! EN till som tycker om rosor då ser jag hihih. Ska bli spännande att se ditt fynd. SKa fota min snart. Ha en bra dag i solen! För ni har väl sol! Kram Christa

Penseldraget sa...

hej
vilket underbart skåp du fyndat =) de kommer bli jätte fint med ny färg sen....önskar dig en skön midsommar
kram pia

helle sa...

Hvilket fund du har gjort, et rigtigt charmerende skab med fin hylde til pyntetingene.

Herligt at besøge din blog med svensk salmesang her fra morgenstunden!

God midsommer til dig fra Helle