onsdag 15 juli 2009

NYMÅLAT och SHABBAT...

Här kommer lite bilder på ETT av mina senaste målningsprojekt,håller även på med en kökssoffa och lite småsaker.Detta skåpet köpte jag på BLOCKET för en och en halv vecka sedan för 250 kr,ett bra pris tycker jag,såå det blev att hämta en lördag,så då åkte yngsta dottern och pojkvännen(han fick ju köra) till GRUNDSUND,så då fick dom sig en tripp dit också!
Här har jag målat ett lager svart färg,meen som vanligt glömde jag ta "förebild" på projektet!Glömmer visst alltid det!!Hihi har det månne med ÅLDERN att göra......vill iintee tro det,men...
Här har nu skänken hamnat i sovrummet,hade tänkt mig i hallen vid köket,meen det blev inte som jag tänkt mig,det gör det oftast INTE när jag planerar var jag ska ställa "alla" mina FYND...det blir väl som guben säger,vi får väl köpa en barack att bo i ute på gården,det börjar bli TRÅNGT här inne,meen det kan man också råda bot på.Det stora KABINETTSKÅPET(klädskåpet)jag nyss köpte,tog liite mycke plats var jag än placerade det,såå det fick åka hem till Dotter J,http://www.varthuspalandet.blogspot.com/ mot att jag fick ett liite mindre och lägre DRÄNGASKÅP av henne.Det får ni se när målarpenseln har ORKAT ta sig an det.
Här lyser solen såå fint,fast det spöregnade vid femtiden i morse,så det är riktigt behagligt ute nu.Jag ska ta och pilla mig ut och fortsätta måla på kökssoffan,den står på altanen,den fick sin svarta strykning i går,så nu är det fram med VITFÄRGEN som gäller.Hoppas ni alla får en fin onsdag.
KRAMISAR LOTTA.




13 kommentarer:

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Halloj där!

ååå så fint det blev!
vilken tur att du har dottern att byta med när saker inte passar eller man har tröttnat.

Kramizz Nilla

Roses & Angels sa...

Hej! WOW är det samma skåp!! Visst kan färg göra underverk!?? Ja tårtan var god, älskar färsk jordgubbs tårta. Buketten hade jag inte haft nåt emot att få ha här hemma! Nja lite mera tålamod haha för du ha har inte fått hem dom ännu! Ja jag har en liten sådan bricka också som jag budade från tradera, samt 2 klockor och krukor. DOM är underbara och är precis JAAAG!!! Åh nej men hoppas att den inte är helt förstörd nu då din bricka! Hm ! ha en fin dag vännen Kram

Home No.1 sa...

Åhh Lotta fasen va snyggt det blev, blir sugen att gå på min skänk med penseln!!!
Hahhaaa ja du snacka om att det är trångt här med snart blir det ännu värre när jag ska köpa på mig möbler och måla till butiken.
och det där med att ta före och efterblder är ju nåt jag bara måste skärpa mig med...glömmer också, men tror inte det är åldern, inte alls *blink*
Kram Annica.

STENLYCKA sa...

Så vackert skåpet blev.vad duktig du är!
Kram

huset på landet sa...

Det blev ju hur fint som helst när du fick shabbat lite. Hoppas att drängaskåpet blir bra det med.
Nu ska det sättas på lite kaffe och sen dags att slappa lite innan det är dags för jobbet.
vi höres, ha en fortsatt trevlig dag.
Kramar i massor Jenny

Elzie sa...

Vilket fint skåp. Otroligt vad mycket man kan göra med färg. Och nog bor man för smått. Det har jag upptäckt för länge sen, haha. Är så många möbler jag skulle vilja ha som inte får rum.
Hoppas du har en bra dag.
Kram Elzie

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

ÅÅÅ så fin den blev...tänk ad lite färg o sandpapper kan göra;)))

Kramar millan♥

Vanilla sa...

Ohhh Lotta så FIN den blev och du som jag glömmer också förebild;)
Ja man bor trångt med sina ting det ska gudarna veta haha

Ha en skön kväll och hoppas ni slapp den hemska åskan som drog över förut...burr

// Kram

StinasLoppis m.m sa...

Hej min lilla målerska !Attans fint de blev ;Hihi fyndar du för mycket så det blir trångt -ni får bygga ut .Kramelikram /STINA

Fridfulla hem sa...

Hejsan
Jätte snyggt blev skåpet, jag får snart semester då ska det målas. Ha de bra.
/ Maud

Anki sa...

Men vad fint skåpet blev! Nu blir jag målarsugen så det blir till att dra iväg o köpa färg...har hela källaren full med objekt att kladda på, hihi...
Toppen att kunna byta med dottern...min dotter övertar när jag skaffar 'nytt', så det går ju att byta tillbaka om man skulle ångra sig 'ler'

Ha det fint & stora kramen till dig!

Viola sa...

Skåpet blev bara så fint...det har du verkligen lagt ner jobb på..ha en fin dag, kram

Anonym sa...

Men du så snyggt skåpet blev. Tänkt vad lite färg gör susen.
Tack, för din fina omtanke.
Kram