söndag 9 augusti 2009

RENOVERINGSKAOS!!

Kikut!! Vad gömmer sig bakom det liilla kikhålet.....Jo Lottas KAOS,här är nya öppningen till tvättstugan,man ser iaf ytterdörren..VARNING!!VÅGAR NI HÄNGA MED LÄNGRE......bered er på OSTYLADE INREDNINGSBILDER i kommande inlägg.
Här ska dörren vara (är nu)en f.d tom vägg till ingen nytta,bättre att slå igen ifrån köket så jag får plats med ÄLSKADE SOFFAN,den har min mormor och min mamma haft på sina flickrum,det går att fälla ner armstöden och vända runt sittdelen så blir det en säng,jag sov alltid i den hos mormor och morfar.NU ÄNTLIGEN har den och stolarna hamnat i mitt kök,finns ett mindre bord och en sekretär till också.

Öppningen från köket INNAN svärsonen slog igen den,för det är han som åker på ALLA snickerijobb här på HEDEN.Vågar INTE tänka på vad han säger om "svärmor" men det är nog "svärord" hihi...OBS.Ser ni det fina nattlinnet som hänger på dörren i tvättstugan det har min mammas mormor haft en gång i tiden.Glömt plocka ner det INNAN kaoset startade!

Här är det gjort,ingen ide att ändra sig.....


Såå nu får ni se mina fina möbler utan tyg,soffan har bara ett trasigt foder,stolarna bara provisoriska "kjolar",men mitt STORA problem är om jag ska måla om möblerna,som ni ser är dom lite ljusgulbeige,det är orginalfärgen.Eller ska dom få bli VITA,HJÄLP MIG MED RÅD.Om jag har kvar den färg som är,vad i tusan klär man dom i för färg! på tyget.....


Här till höger i bild ser ni den nya tvättstugeöppningen,tvättstugan får ni se någon annan gång,KAOS ÄNNU.Ute i hallen kläs det med bröstpanel och ska målas väggar,KAOS där också.Golvmålningen har fått stå åt sidan tills detta andra är klart...

Här ser ni en del av mina hyllor som kom upp på väggen där dörren var förut,känns himla skönt att få bort den.
Meen jag har LOVAT mig själv att när panelen ihallen är klar och alla golven färdigmålade,då blir det BARA småå,mycket små PROJEKT här på HEDEN resten av året.Tro mej...............
Hoppas ni alla har haft en fin helg,för nu ska det ju bli sämre väder igen.
SHIT...Jag har ett projekt till att göra innan hösten,måste måla insidan av ytterdörren VIT(nu är den röd)och det måste ske,vill inte ha röd dörr längre.

Många av er börjar väl jobba imorgon,hoppas ni haft en skön SEMESTER och har vilat er,så ni känner er redo för nya prövningar..................
Kramisar Lotta

24 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Ja lite kaos har du haft, men så fint det blev i köket. Och du har ju redan fått upp hyllor. Soffan och stolen är jättefina, jag skulle nog måla vitt. Men du kan ju ha dom ett tag och känna av, om du trivs med färgen som är nu. Du får ta en bild och skriva ut och ha i plånboken, när du letar tyg. Lycka till i kaoset.
Kramar AnnaMaria

hagagården sa...

Hej
Men va ni har att göra,men fint blir det.
stolarna och soffan skulle jag nog måla vitt och klä med oblekt linne,tycker det är så vackert.
kram och lycka till med allt
ninni

Bibban sa...

ja minsann har du haft att stå i, men fint blir det till slut..jag har den här veckan ledig åxå..så lite till suger jag på karamellen:)
Kram Bibban

Roses & Angels sa...

Hej vännen! OJ kan förstå att det är kaos! vad ni håller på. Helgen har varit mer en bra faktiskt. MED sol och så . Hoppas ni hunnit njuta lite också mitt i alltihopa! Vi hörs mera ha det bra kram

huset på landet sa...

Såå fint det blev. Tycker att du ska måla möblerna vitt, det är sååå du.
Kramizar dottern Jenny och snickaren.

Vanilla sa...

Hej vännen, vad skönt att du lever du med i dessa renoveringkaos vi har du och jag;)
men du...vad fint du har det och varför inte ett randigt tyg lite bond romantiskt sådär du vet?!
grå-vit el blå-vitt. ja det finns mkt snygga tyger som skulle passa...
Ohh du har en sån kanon svärson du med. min e snickare och kommer titt som tätt och hjälper till..tack o lov:)

Ha det gott

Hemmet Är Min Borg sa...

oj oj så här grejas , det här ska bli spännande att få följa och se hur de blir,
och de kommer säkert bli jättefint
ha de gott i röran ;)
kramis

Roses & Angels sa...

Tack vännen! Ja tänk att vitt är så fint! Älskar bara den färgen, det är så rent och fräscht! Ha en bra dag kram

Jenny sa...

Hej Lotta!
Kul att få se lite förebilder:)
Vad snyggt du har det där på hyllorna i köket!

Jättefin soffa o stol, tycker oxå du ska måla dem vita;)

Kramis Jenny

Roses & Angels sa...

Hej! Ja hjärtat är helt underbart och Hanna är så duktig! Ska bli kul att se den i verkligheten också! ha en bra dag kram

Ett Vitare Hem sa...

Jadu lite koas har ni ;o) men det kommer säkert bli superbra sen när det är klart!
Tycker nog också du ska måla möblerna.....
ha en fin dag!
Kramis/LenaS

Anonym sa...

Wow här händer det grejer men guuu så fint det blir. Jag kan förstå att du bara känner för små projekt nu när ni är klar med det här stora projektet.
Måla möblerna....jag skulle nog ha gjort dom vita.

Kram Pernilla

paula sa...

oj vad håller ni på med?
men så kul att renovera och ändra lite .
så fint nattlinne helt underbart
ha det bra
kramiz

Viola sa...

Hejsan...nog har ni levt i kaos kan man säga men det var det ju värt när man ser hur fint det blev...här är det riktigt vrålkaos just nu med husköp som aldrig blir klart...är så segt och tröttsamt...hoppas dagen varit bra , kram

Vanilla sa...

Kommer jag kaoset själv hit igen...känner mig som hemma här;)
Lever du? blir ju orolig för man vet ju hur yr i huvudet man är under renoveringskaos;)

Tänker på dig och sänder lugna tankar till dig:)

StinasLoppis m.m sa...

Hej fina Lotta, åh det ser ut som det blir jätte fint , skönt när det är klart med kaoset hihi ,, ja du hittar säkert nåt nytt att sätta målarborsten i Kramisar /STINA

Ullis/Leva på landet sa...

Här pysslas det ordentligt ser jag. Är ju så mycket när man är igång men när det är klart så njuter man ju. Ska bli kul att se det helt klart.

Kramar Ullis

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

oj då...här fixas o renoveras det...skojjigt..men jobbigt i all röra kan jag tro!!

Gellar skylten"Queen of the kitchen!!"

~~Trevlig helg Mamma Millan~~

mariaK. sa...

Hej, kul att se att andra också har lite att pyssla med hemma!
Beträffande dina stolar, så har jag liknande som dina, fast utan armstöd. De har jag målat vita(fast en av dem var faktiskt guldfärgad för några år sedan, men det känns väl inte så rätt i ett kök ;-). Nu är de i varjefall klädda med linnegrå gamla diskhanddukar tror jag det är. Den ena vävt i rutigt och den andra randigt. Enkelt och fräscht.
Alternativt behåller du originalfärgen och tar ett gräddfärgat tyg med lite blomslingor eller enkla rutor/ränder på.
Blev du klokare ;-) ?
/maria

Anki sa...

Goa vännen, vad du är gullig!
Hur går det med renoveringen...är det fortfarande fullt kaos? Lite kaos är bra, här ser det ut som man kastat in en handgranat...inte bra, hihi...Men det är en dag i morgon oxå, å dan efter det osv, ja du vet, haha...
Aja, jag kommer väl dit oxå!

Ha en toppenvecka & goa kramen! Anki

Vitt o Vältummat sa...

Fina hyllor du har satt upp! Fint med panel cokså.
Kram/Åsa

StinasLoppis m.m sa...

Hej min fina Lotta , hur står det till i kaoset fullt upp kan ja tänka mej men blir så fint när de e klart Kramisar /STINA

paula sa...

tack för grattishälsningen
hur går det med renoveringen?
ha det bra
kramiz

Måddan - Himla lantligt sa...

Men sååååå fint du har det :o)
Blir så inspirerad av att fixa här hemma - det är bara "orken" som saknas för motivationen finns :o)
Kramar & tankar
Maud